!!..find me here on this link..!!!

u wanna point to somebody rite..?? i knew it will b happen... IM CRUSH..
















seperti yg sudah dijangka akan berlaku selama ni.. akhirnya beraku juga kat depan mata tadi..
rasa seperti MAKAN HATI, TAWAR HATI, TAKDE MOOD arh..
sebelum ni hati rasa terkilan dek kerana sikap yg melampaui batas itu tetapi hari ini aku dapat merasakan sesuatu yang perkara2 seumpamanya akan berubah di mana hati dan perasaannye juga akan berubah apabila diUBATI oleh kata2 mereka yg dapat dipengaruhi(MUNGKIN) kerana aku merasakan bahawasanya tiada fungsi pula di sana...
perlukah aku bersuara lagi untuk menyampaikan hasrat di hati ini kepadanya..??
sebenarnya aku taknak melibatkan proffessionalis dalam hal ini kerana aku merasakan diri ini tidak matang jika brhadapan dengannya...
tetapi diri ini masih lagi mencari kesempurnaan diri untuk terus berjuang di arena itu.. tetapi hati ini sering mengingatkan bahawasanya perkara tersebut bakal berumah di masa hadapan..
adakah ia benar-benar bakal berlaku kemudian hari..??
sama2 lah kita lihat..
jika benarlah kata hati ini.. nampaknya aku terpaksa menjauhkan diri dalam arena tersebut..
kerana diri ini tiada peluang mengatakan sebenar benarnya maka apabila hari itu bakal berlaku diri ini akan bercakap tentang perkara yg sebenar benarnya..
jika anda merasakan diri ini tidak layak untuk arena tersebut maka aku akan mengundur diri seikhlas hati ini..
tapi adakah benda benda ini akan terjadi hanya kerana dia cemburu dek kerana kami di atas langit dan dia berada di lapisan lagit pertama itu..??
aku kian hari memikirkan hal tersebut sehingga terasa sebak di hati ini..
adakah dia sendiri terlepas pandang terhadap kami di atas langit..
jika aku melakukan arena tersebut tanpa ikhlas di hati lama sudah hati ini ingin berkata kata..
tetapi apabila melihat wajah yg sangat disayangi di sana hati ini meruntun untuk melakukan lebih baik pada masa hadapan..
tetapi dia memprovokasi aku dengan mengatakan bahawasanya diri ini tidak menjalankan kerjaya itu. tetapi hati tidaklah sangat terasa kerana hati dan fikiranku bercanggah dengan pemikiran dan pandangan dia terhadap aku..
aku tak kisah..
tapi bila perkara tersebut berlarutan mendatang ketidaksenangan di hati ini untuk terus berlari di arena itu..
hati rasa terbatas...
fikiran terganggu...
air mata sering membasahi pipi kiri dan kanan..
adakah meraka tidak mengerti??
selalunya akan ada seorang insan yg bisa menyelamatkan aku drpd terus ditenggalami air yg hampir lemas..
dialah pembawa tuah...
tapi dalam perkara yg sama dia juga menghadapinya..
TAWAR HATI..
diri terasa asing dan tidak dihargai walaupun pada asalnya berada dilangit ke 3..
YA aku merasainya jgn lah kau jua rasa pilu di hati...
kerana NASIB kita serupa..
hanya yang terMAMPU dibut adalah sentiasa berDOA pada yg ESA...

SEKIAN DARI NALURI HATI SEORANG INSAN YANG BERGELAR MANUSIA..

4 comments:

Chip² said...

Seorang muslim sejati tidak pernah terlepas dari tiga keadaan yang merupakan tanda kebahagiaan, iaitu bila dia mendapat nikmat maka dia bersyukur, bila mendapat cobaan maka dia bersabar dan bila berbuat dosa maka dia beristighfar. Sungguh menakjubkan keadaan seorang muslim. Bagaimanapun keadaannya dia tetap masih berpeluang menuai pahala. subhanallah. sungguh indah sekali kesabaran itu. apabila kita kuat menjalankannya, kita manusia sering resah dan gelisah untuk menentukan kepastian? insya allah dengan kesabaran ada hikmah dibalik ini semua. Amin

deannafara said...

bagai hati ini terlalu fragile untuk mambacanya kerana setiap maksudmu ada nasihat yg terkandung di samping kebenaran dan kesahihan cerita tersebut.. thanks 4 giving me ur shoulders...

yun said...

sabar ya farah..

deannafara said...

insyaallah selagi kesabaran masih lagi di hati ini....

Related Posts with Thumbnails