!!..find me here on this link..!!!

..SEKOLAH BARU FORM 6 AKUH...ADDIN WITH NEW EXPERIENCE...

salam sumanya..
haa..
da lama tak update blog nih..
ha ni maw kasi coret kan sedikit sebanyak sal pengalaman ku di skolah baru..
WHA...!!!!!

first impression aku masuk skolah tu(coz skolah campur)...
ishh, apa punye skolah ni, anak murid cam beruk je sumenye..aku lepas je orientasi ni aku nak p tukar skolah..taknak aku duduk sini..
eh mana kelas budak convent masuk skolah ni..
ayoooo...
YG TU FIRST IMPRESSION AKU LA..
SEKARANG NI TAK LAGI..
I REPEAT IT: SEKARANG TAK LAGI..!!!

setelah aku mempelajari pembelajaran aku d sana aku buang n tinggalkan kata2 aku yg lama tu sebab aku rasa pencapaian seseorang bukan bergantung kepada sekolah itu tetapi bergantung kepada manusia itu sendiri..
betul x..???
sape sokong....?????

well...
setelah aku menggamati suasana d skolah tu pada dasarnya bukan la teruk mana pun..
sebenarnye ia akan jadi teruk apabila kite berkata 'TERUK' percayalah..
ye la kan..
budak2 convent ni slalunye ingat taraf dorang tinggi la..
lepas tu masuk sekolah uh rasa cam..
apa ni..??apa ni..??
ahaha..
jgn la argue..
sebab aku merasainya..
sebab aku adalah seorang pelajar CONVENT...
actually jarak sekolah lama aku ngan yg baru ni tak la jauh mana..
lebih kurang 2 KM da sampai da...
wha..!!!
DEKAT KAN..???
SANGAT DEKAT..??

sekarang aku suda mula untuk menyukai sekolah baru ni ngan suasana baru..
ye la bak kata org walau d mana pon kite dicampakkan kite kena ambil juga..
sebab itu adalah suatu cabaran yg tidak mungkin sesekali kite boleh elak..
walaupon tinggi mana pon taraf kita..
sebenarnye manusia ni sume tarafnye sama je cume manusia je tak sedar diri..

huh..
dulu aku boleh dikatakan susah sangat nak buka mulut ni nak bercakap atau melontarkan idea2..
tetapi kat skolah baru ni
kalau kite diam lagi tu la org akan ganggu kite..
so kite kene average je la an..
nak tunjuk bagus pon takleyh gak..
kene biasa2 je..


well..
ngan suasana kelas yg hanya ada 18 org je lam kelas uh membuatkan pembelajaran kami senang dan mudah kerana cegu tertumpu sepenuh perhatian mereka kepada kami..
dengan pelajar2 dr sekolah tu yg AMAT2 peramah membuatkan kedatangan kami seperti dialu alukan oleh mereka..
kami senang hati..

haa aku nak tunjukkan sedikit kelainan yg tak ada kat skolah lame ngan sekolah baru ni..
tgk ni..


kalau kat skolah lame nak wat mende2 camni pon..
alamak kene pikir 5 ke 16 kali nak buat ke tak..
ahaha..
tapi di skolah ni aku respect satu je..
coz dorang respect senior2 dorang..
tak cam skolah aku..
taming gile budak junior ngan budak senior..
BIKIN GUA PANAS JE AN..!!!
tapi sekolah baru ni an..
WOW..!!!
GREAT..!!!

tapi sejak2 aku berada di sekolah abru ni kan..
aku asyik penat je lepas pulang dr skolah..
ye la coz skolah uh besar ngat..
lagipon manyak bangunan lak tu..
sampai aku pon pening mana satu blok aku..
alamak..!!!
masalahnye..
aku mengambil masa lebih kurang 1 minggu setengah untuk aku mengenalpasti di mana pusat sumber di mana TANDAS(penting tu) di mana bilik guru di mana kantin..
haa..
hebat tak..
ehehehe..
lepas tu kan..
kerusi n meja kitorang wha tiptop..!!! SUPERB..!!!
Cam skolah SBP LAK..
bayangkan cam dalam fakulti U pun ada..
tapi standard form 6 kalau anda nak taw mmg setanding ngan budak2 yg buat DIPLOMA N ASASI..
pelajaran kami lebih susah jika nak dibandingkan..
apa yg bezanya cume kitorang pakai baju seragam skolah je..
korang(yg masuk u tu) pakai baju batik...
tu je bezanya..
tak jauh kan perbezaan tu..
same je levelnye..

JADI KEPADA SESIAPA YG TAKNAK MASUK FORM 6 TU RUGI BESAR LA KORANG NI SEBAB KAMI BELAJAR MACAM MANA BUDAK U BLAJAR MALAHAN PEMBELAJARAN KAMI LEBIH SUSAH LAGI..
TAK PERCAYA..??
CUBE LA TENGOK..
ALAMI LAH SENDIRI...
SO SAYA NASIHATKAN KEPADA YG TAKNAK PERGI FORM 6 TU FIKIR2 KAN LAH..
SEBAB AKU MENGALAMINYA SEKARANG NI..
B E S T S A N G A T..!!!!

OKLA WAT MASA NI AKU TULIS YG NI JE LA DULU NANTI AKU UPDATE LAGI..
TAPI MUNGKIN AGAK LAMA LA UNTUK AKU UPDATE BALIK BLOG AKU NI..
K SEE YA..

p/s: JGN ANGGAP ANDA ITU BERADA DI TEMPAT YG TINGGI KERANA KADANG2 ORG YG BERADA DI TEMPAT YG TINGGI TU AKAN JATUH..
salam...!!!

No comments:

Related Posts with Thumbnails