!!..find me here on this link..!!!

cerita sedihku bersama lagu warisan

wahai kawan.. hari ini saya nak anda taw mengapakah hati ini tersentuh setiap kali lagu warisan berkumandang setiap kali di radio,televisyen,koir ataw di mana2 sahaja..
ini disebabkan.. masa saya d PLKN temasya rimba templer yg bermula pada tanggal 28/12/2008 hingga 11/03/2009 adalah detik di mana wira dan wirawati meniggalkan nostalgia manis bersama..
mengapa..??
kami bersatu..
kami bekerjasama..
kami bergelak bersama..
kami sedih bersama..
kami mengharungi susah dan senang bersama..
kami menangis bersama..
kami berseronok bersama2..

SERBA SERBINYA KAMI BERSATU DAN BERSAMA..
TIDAK MENGIRA SUSAH DAN SENANG..

hati ini tersentuh denagn lagu warisan kerana bg kami d PLKN TEMASYA RIMBA TEMPLER merupakan satu simbolik dalam diri wira dan wirawati..
aku dapat merasakan menjadi seorang wirawati tapi tidak dalam situasi getir(*perang)
setiap perlakuan kami hanya kami sahaja yg taw..

setiap langkah pergerakan kami hanya kami sahaja yg tahu..

ye anda boleh mengatakan "MENGADA-NGADA LAH BUDAK NI NAK NANGIS LAK DENAGR LAGU"
ANDA TAK TAW SEBAB ANDA TAK RASA..
itu yg saya taw..
melihat kepada keadaan anak bangsa kini yg tidak meghiraukan patriotisme dalam diri membangkitkan keadaan di mana saya tak percaya bahawa anak bangsa sendiri tidak mengambil peduli erti kemerdekaan..
betapa sakitnya hati ini..
bukan lah semua tapi ada sesetengah golongan yg begitu..
walauapapun sy postkan video PLKN saya ini hanya untuk tatapan anda..

ANDA MELIHAT, ANDA MENILAINYA SENDIRI..
JIKA BAIK,BAIKLAH IA..
SEKIAN DR SAYA..




WIRA DAN WIRAWATI KEM PLKN TEMASYA RIMBA TEMPLER..
SAYA SAYANG SAMA KALIAN..
VIDEO INI KHAS UNTUK ANDA BERSEMPENA BULAN KEMERDEKAAN NEGARA YG KE-52..
SALAM PERPADUAN..
SATU MALAYSIA...

No comments:

Related Posts with Thumbnails